GS – Al meer dan een halve eeuw verkoopt Aveve bakproducten in haar winkels. “Het gamma bestond bij aanvang enkel uit bloem voor brood te bakken. Nadien werd dit uitgebreid met mixen voor gebak en dessert. In een latere fase werden tevens bakingrediënten, decoratiemateriaal en -producten, bakvormen en meer toegevoegd. Ondertussen bestaat het gamma uit een 500-tal producten”, vertelt Geneviève Haumont, commercieel manager van Aveve Retail.
Beleving in de winkels
Ze geeft aan dat ze hiermee onderscheidend zijn. “Het gamma dat wij aanbieden is zeer uitgebreid. Enkel voor brood te bakken heb je keuze uit meer dan 50 verschillende types, gaande van wit brood tot waldkorn en alles wat daar tussen hoort. Dat betekent dat de consument bij brood al meer keuze heeft dan bij de warme bakker. Daarnaast is onze kwaliteit écht wel top. Met onze mixen lukt het bakken van brood altijd. Wij werken enkel met natuurlijke ingrediënten. Om dit te kunnen waarmaken zijn drie mensen in ons labo permanent bezig met kwaliteitscontrole. Tevens brengen wij veel beleving in onze winkels. Zo nodigen we klanten uit om deel te nemen aan bakworkshops waar een professionele bakker hen nieuwe recepten leert. Op jaarbasis organiseren wij meer dan 300 activiteiten in onze winkels. Dagelijks word vers brood gebakken in onze winkels zodat klanten dit kunnen proeven.”
Klik hier voor de Facebookpagina van Aveve
Veel nieuwe producten
Het bedrijf introduceert op permanente basis nieuwe producten. “Wij lanceren nog dit voorjaar een nieuw gamma ‘World Flavors’ met brood -en gebakmixen uit de hele wereld. In dit gamma zal je bijvoorbeeld een mix vinden om kesra brood te maken. Dat is een specialiteit uit Marokko en dit brood kun je in de pan bakken –
vergelijkbaar met pittabroodjes. Hiermee hopen wij nieuwe en jongere klanten aan te spreken. Het gamma zal bestaan uit 5 nieuwe smaken waaronder Kesra, Matlouh, Marokkaanse brioche met sesam en anijszaadjes, oriëntaalse zandkoekjes, mille trous en pannenkoeken. In het najaar komen er nog 2 nieuwe producten bij genaamd Bagels en Naan.” Ook speelt Aveve in op trends en actuele gebeurtenissen. “Ter gelegenheid van de wereldbeker voetbal lanceren wij volgende week een pakket voor ‘duiveltjes-cupcakes’. Binnen het K3 gamma komt er voor de zomer een nieuwe bakmix, een koekjesmix in een bokaal gepresenteerd. Echt een cadeau item!”
Klik hier voor de Facebookpagina van Aveve
Trends
Geneviève geeft aan dat de nieuwste trends gemak, gezond en authenticiteit zijn. “Mensen willen weten wat ze eten en waar het vandaan komt. Gemak vullen wij in met het gamma All-in broodmixen waar je enkel nog water aan moet toevoegen. De laatste maanden werden verschillende ‘gezonde’ broodmixen gelanceerd. Een voorbeeld is het extra haverzemelenbrood dat – wetenschappelijk bewezen – een positief effect heeft op je cholesterol. Authentiek zijn wij van oudsher. De groep Aveve heeft een expertise van meer dan 100 jaar in de agrarische markt.”
Soezie
In België is Aveve als merk bekend bij de consument, in Nederland worden producten verkocht onder het merk Soezie. “Dit merk van Aveve verkopen wij enkel in het buitenland: Nederland, Frankrijk, Duitsland. Dit gebeurt via meer dan 1.500 individuele verkooppunten.”
Over Aveve
Aveve is marktleider in het leveren van goederen en diensten, zoals veevoer, aan professionele sector, maar heeft ook de grootste keten tuincentra voor particulieren van het land. Het is een onderdeel van de Belgische Boerenbond.