Chocoladefans tasten dieper in hun buidel. De consument is bereid 25 procent meer te betalen voor luxe chocolade dan vier jaar geleden. Ook aan ijs wordt meer geld uitgegeven in de Nederlandse supermarkten. “Door de jaren heen zijn we meer chocola en ijs gaan eten, maar vooral ook de luxere en duurdere varianten”, analyseert Sjanny van Beekveld, business insights director bij IRI. Ze vertelt tegen Distrifood: “Wanneer we willen genieten, willen we ook over de top verwend worden.’ De totale categorie chocolade is sinds 2013 gemiddeld 4,5 procent per jaar in omzet gegroeid, terwijl repen en tabletten zelfs met 8,3 procent toenemen.”

Klik hier voor het artikel van Distrifood

Heb je zin om zelf chocolade te maken? Eate.Pure.Love leert het jou.

Chocoholics opgelet: Op 24 en 25 februari vindt een chocoladefestival plaats! Klik hier voor meer informatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *